Sunday 26 April 2015

GTA3 Launched 10 Year Anniversary Edition! Here is a review (Part 2)

9game provided: A senoir GTA3 player want to share the review about this action game and hope this review can help you!
It's while romping around on foot that the controls really struggle. Holding down a "walk" button means that wherever your other thumb lands becomes a virtual joystick. This flexibility is a nice touch but it can't compensate for what is, at best, a very flaky way of navigating a complex 3D world. Shooting is perhaps the only area to be significantly changed by the hardware - you now just tap the attack button while the game decides who to auto-target. It's clumsy and, more often than not, woefully ineffective.
As if sensing that there's no single right answer to solving the open-world control problem, the options menu offers commendable freedom to assign the controls in a way that feels natural. Icons can be resized and relocated, everything can be flipped for left-handed players, and there's a selection of different input methods to try. Even then, with so many functions to cram into such limited space, it's too easy to misplace fingers, hit the wrong hotspots and generally lose track of what goes where.
Try actually playing the game - undertaking missions, evading police cars, surviving shoot-outs - and it's just not up to the job. It certainly doesn't help that crisp control was never GTA's strong suit, and that the mission structure in these experimental first steps into open-world design was already an exercise in frustration.
With practice and experimentation, it's possible to reach a compromise with the game that makes basic navigation just about feasible, assuming you don't mind bouncing off a few walls or jogging in circles every now and then. And this is fine, at least for those initial moments of nostalgic wonder as you romp about Liberty City, marvelling at the fact it's right there in the palm of your hand: a tiny window back to a fond memory.
Strict countdowns, shoot-outs and escort missions, in an environment that can quickly spiral into chaos, are simply too much for this partially successful control scheme to cope with. You can restart missions instantly - a rare nod to modern convenience - but if the game had you biting the controller in frustration a decade ago, it'll drive you to tears on a touch screen.
All of which leaves this anniversary offering as something of a pyrrhic victory. You can run GTA3 on your phone, but you can't really play it. You can run around and drive cars, but any attempt to do anything more nuanced only ends in frustration.
It's to Rockstar's credit that, even in such a comp
romised state, there's still fun to be had, although that fun relies a tad too heavily on your fondness for the past than the reality of what's in your hand. At just £2.99, it's just about playable enough to make it worth a download, if only to see how it looks. However, few would argue that this is the best way to experience a genuine classic.

No comments:

Post a Comment