Monday 4 May 2015

Game Review of Need for Speed Shift(4)

Need For Speed Shift is one of the series racing game,NFS.Here is a review about NFS Shift and 9game wish you will like it.

Now, as I previously mentioned, Need for Speed Shift isn't the most accurate racer around. I have driven a few of the cars in the game and the handling, feeling of weight and all that just isn't as accurate as what you'll find in the likes of Forza or Gran Turismo. It's not bad by any stretch of the meaning, but it isn't accurate. However, in this case, I don't care nearly as much as I would in other simulation-slanted racers. The driving experience is so close to the real thing that I can't bring myself to nit-picking over the finer details of how the Civic Si in the game does not feel like the same car I drive to work every day. The feeling of weight might be off, but if I were to take it up to 150mph at Laguna Seca, I'm pretty damn sure this is exactly what it would look and sound like, which is exactly what Slightly Mad was going after.
One area that I didn't like in terms of the driving mechanics, however, is with the drift events. Here, the physics simulation feels completely different, and punching the gas will cause your car to spin out even at the starting line. Vehicles are set up to be extremely slippery and it's your job to be careful and caress them through the corners. I found it to be extremely difficult to keep my car in check, often oversteering way, way too much even though I barely had my finger on the gas. I would have greatly preferred to have tackled this the other way around, where you need to work to get your car into a spin and over-rev in order to keep the tail out rather than having the game try to make you spin out and have you fight to keep the car in check. Fortunately, the career mode is set up in such a way that you can skip these without much of an issue.
The career mode is set up in a rather brilliant fashion in that it rewards you for doing pretty much anything. You'll earn stars for your finishing place in events, meeting point requirements while racing and completing a special per-event goal (like mastering all of the corners). These stars accumulate over your career and are what unlock the successive tiers in the game (i.e. harder events and better cars). You'll also earn profile points, which are sort of like the Kudos that you would earn in the PGR games, except that they're awarded for much more than just showboating. Stick to the racing line and you'll get points. Take a corner well and you get points. Drafting gets you points. Overtaking a car gets you points. Slamming into a car gets you points... You get the idea. Basically, you can just race and completely ignore the scoring system and you'll rack up a ton of profile points regardless of how you approach the game. While stars earn you more events to race in and new cars to buy, profile points net you things like additional parts for your cars, bonus cash and even free cars from time to time.

TO find more interesting games, you can click HERE.

No comments:

Post a Comment